torsdag den 27. september 2012

FDB|Hay

Disse tre stole relancerede Hay sidste år, og eftersom jeg så småt er begyndt at forberede mig på at flytte hjemmefra er jeg ved at finde møbler, jeg mangler to stole til at stå om mit bord.
Oprindeligt blev disse stole tegnet i 50'erne af tidens arkitekter. Tanken bag FDB var at man skulle have design og kvalitet ud i det offentlige rum, mange af disse stole og andre møbler har derfor stået steder som i Kvicklys bistroer og lignende. Dette synes jeg var et fantastisk koncept, at gøre design tilgængeligt, for udover designet er der kælet mere for både kvaliteten og komforten end hvad man ellers ser. 

Jeg er især faldet for den trebenede sorte stol i midten, og lige nu svinger jeg mellem denne eller den trebenede myrestol, der ofte kan findes nogenlunde betaleligt på lauritz.com.
Jeg skal nok lade jer vide hvilke jeg ender med at købe. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar